8. Sınıf Türkçe Soru Bankası 39

|


951)Yürümek fiili anlam bakımından hangisidir?



A) oluş B) iş C) hareket D)durum





952)Aşağıdaki tümcelerden hangisinin yüklemi birleşik zamanlıdır?



A) Sonunda eve gelmişler.

B) Eşyaları yüklüyorlar.

C) Yarın babası gelecekmiş.

D) Yapraklar sarardı.



953)“Haberi aldığı gün ….” Cümlesi aşağıdaki deyimlerden hangisi ile sürdürülürse iki değişik anlama gelir?



A) Kan beynine sıçradı.

B) Deliye döndü.

C) Etekleri tutuştu.

D) Ağzı kulaklarına vardı.



954) '' Bu dağ köyüne patika yollardan gidiliyormuş.'' cümlesinin yüklemi çatısına göre aşağıdakilerden hangisidir?



A)Edilgen --- geçişli

B)Etken ----geçişsiz

C)Edilgen ----- oldurgan

D)Edilgen ---- geçişsiz



955) Hangi cümlede “sıfat tamlaması” zarf tümleci olarak görev yapmaktadır?



A) Salı sabahı yola çıkıyoruz.

B) Bu kazağı kışın almıştım.

C) Geçen yıl kar yağmadı buralara.

D) Okulumu çok özledim.



956) “Altın sahanlarda aş yedim, su içtim

Altın kupalardan, zorlu Turna’dan geçtim.”

Mısralarının kafiyeleri, aşağıdaki seçeneklerden hangisine uygundur?



A) Tam kafiye – redif

B) Yarım kafiye – redif

C) Zengin kafiye - redif

D) Cinaslı kafiye – redif



957)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “o “kelimesi kişi zamiri olarak kullanılmıştır?



a)O şirin yüzü ile beni inandırdı. b)Ben o konuyu daha iyi anlatırdım.

c) Bana vuran o adamdı. d) O , ailenin en çalışkan çocuğudur.



958)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geçişsiz fiil vardır?



a)Yaralı durmadan bağırıyordu. b)Onun için yardım topluyorlar

c)Size mutlaka haber vereceğiz. d)Bizim gibi birinden ne isterler?



959)Aşağıdakilerden hangisi belirtisiz isim tamlamasıdır?



a)Taş duvar b)Kapının kolu c) Bilgisayar Klavyesi d)Kara Tahta



960) Aşağıdakilerden hangisi sıfat için yanlıştır?



a)Sıfatlar bir varlığın özelliklerini belirtir.

b)Sıfatlar asla isimlerle birlikte kullanılmaz.

c)Asıl sayı sıfatları varlıkların sayısını bildirir.

d)İşaret sıfatları bu , şu , o dur



961) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “sözde özne” yoktur?



A ) Yılbaşı kartları geçen hafta postalanmış.

B ) Kazayı öğrenince herkesten çok sarsıldı.

C ) Mavi boncuklar ince,deri iplere diziliyordu.

D )Fırtınada hasar gören evlerin çatıları onarılmıştı.



962)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde adlaşmış sıfat yoktur?

A) Yeniye karşı aşırı bir tutkusu vardı.

B) Cenazeye gelenler siyahlar içindeydi.

C) Sanat, bir yaşam biçimiydi onun için.

D) Kendisini sevene sevmeyene kulak verirdi.





I. Paris II. dünyayı III.az IV.güzeldir V. pek VI. ünü VII. tutan VIII. Kadını



963) Yukarıdaki kelime ve kelime gruplarıyla anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulduğunda sıralama nasıl olur?



A) III-V-IV-II-VI-I-VII-VIII

B) VI-III-I-IV-II-V-III-VII-VIII

C) VI-II-VII-I-VIII-V-III-IV

D) II-VI-III-VIII-V-I-VII-VI



964)Aşağıdakilerden hangisi geçişli bir fiildir?



A) Gelmek B) Uyumak C) Yazmak D) Oturmak



965)Aşağıdakilerin hangisinde soru anlamı bir zamirle sağlanmıştır?



A) Böyle düşünen kaç insan var ki?

B) Burada olduğumu size kim söyledi?

C) Ayşe de bizimle gelecek mi ?

D) Hangi çocuğun geldiğini biliyor musun?



966)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “tamlayan ve tamlanan” yer değiştirmiştir?



A) Bir çocuk sesi duyulur ta uzaklardan.

B) Gittikçe artıyordu odanın sıcaklığı.

C) Kitabın kapağını bir güzel yırtmış.

D) Buralardan geliyor kokusu ıhlamurun.



967)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir adlaşmış sıfat kullanılmıştır ?



A) Sıcak havalara hiç dayanamam.

B) Açık havada epeyce dolaştık.

C) Sarı saçları omuzlarına dökülürdü.

D) Çalışkanlar kazanır derler ki doğrudur.



968)Özneler, her zaman açık olmaz. Kimi zaman yüklemdeki kişi eklerinde gizlenir.

Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde böyle bir özne vardır ?



A) Çocuklar karnelerini alınca çok sevindiler.

B) Kıbrıs sorunu gerginliğe yol açtı.

C) Anadolu insanı zeki ve beceriklidir.

D )Yolda yürürken bir tanıdığa rastladım.



969)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru işaretinin kullanımı yanlıştır?



A)Bunca yıllık arkadaşın seni tanımadı mı?

B)Onun, kitaplarıma ne kadar değer verdiğini bilmez miyim?

C)Sizinle daha önce okulda karşılaşmış mıydık?

D)Posta ile gönderdiğim kitaplar elinize geçmedi mi?



970)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geçişli olduğu halde nesne almamış bir fiil kullanılmıştır?



A)Kitapları raflara yerleştirdim.

B)Şimdi geliyorum, beni bekleyin.

C)Bana, gezide çektirdiği fotoğrafları gösterdi.

D)Bütün gün bekledim.





971) I. İlkokul öğretmenimiz oldukça yaşlanmış.

II. Behçet Necatigil’in şiirlerini okuyorum.

III. Hastalıktan iyice sararmış zavallıcık.

IV. Buraya geldiğini neden söylemedin?



Yukarıdaki cümlelerden hangi ikisinin yüklemi kılış bildirmektedir?



A)I ve IV B)II ve IV C)I ve II D)II ve III









972) Bir güvercin kanadında okşuyorum

Göklerin maviliğini,

Serçelerin cıvıltısıyla siniyor içime,

Ağaçların yeşilliği,

Bulutların ipek gölgesi

Çocukların yüzünde ışıldıyor.



Şiirin konusu ne olabilir?



A) Doğanın önemi B)Çocuk sevgisi

C)Yaşama sevinci D)Özgürlük isteği





973)” Okul genç kafalara, insanlığa; saygıyı, sevgiyi, bağımsızlık şerefini öğretir.

Yukarıdaki altı çizili kelimeler yapısına göre hangisinde doğru olarak sıralanmıştır?



A) Basit, türemiş, birleşik, türemi

B) Türemiş, türemiş, türemiş, basit

C) Türemiş, türemiş, basit, basit

D) Basit, türemiş, türemiş, basit



974)Kendisinin tüm sözleri bir ilke kabul ediliyordu herkes tarafından “ tümcesinde altı çizili sözcüklerin türleri hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?



A) Zamir – zamir – zamir

B) Zamir – zamir – ad

C) Zamir – sıfat – zamir

D) Zamir – sıfat – ad



975) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “tahmin” anlamı vardır?



A) İnsanın içi dışı bir olmalı.

B) Geceyi burada geçirmiş olmalı.

C) Sınavı kazanmak için çok çalışmalı.

D) Bu yaptıklarından sonra buradan gitmeli







CEVAP ANAHTARI ( 951 / 975)

951 C 961 B 971 B

952 C 962 C 972 C

953 B 963 C 973 B

954 D 964 C 974 D

955 C 965 B 975 B

956 B 966 D

957 D 967 D

958 A 968 D

959 C 969 B

960 B 970 D

Eğitim dosyaları ve daha fazlası

Religion